ארה"ב התחייבה לישראל: הסוכנות תקח ברצינות את המידע כנגד איראן

    שלמה ריזל No Comments on ארה"ב התחייבה לישראל: הסוכנות תקח ברצינות את המידע כנגד איראן

    ממשל טראמפ התחייב לישראל כי יפעל בכל הכח, ללחוץ על ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית יוקו אמאנו, לבדוק ברצינות את המידע שישראל מסרה לסוכנות ולפעול בה כנגד איראן

    נתניהו חושף את המידע הסודי על איראן צילום: פלאש 90
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשל טראמפ התחייב בפני ישראל כי ילחץ בתקיפות על מנכ"ל הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, לבדוק ברצינות את המידע שהעבירה ישראל לסוכנות לגבי ארכיון הגרעין האיראני וכן לגבי המחסן האטומי בטהראן, כך נאמר לבכירי המוסד מפי פקידים בכירים במשרד החוץ האמריקני. כך מפרסם העיתונאי ברק רביד בחדשות 10.

    לפני עשרה ימים ביקר בישראל השליח האמריקני לנושא איראן בריאן הוק. מלבד פגישה ארוכה עם נתניהו, הוק קיים שיחות עם בכירים במשרד החוץ, במוסד ובאגף המודיעין בצה"ל.

    הוק דן עם עמיתיו הישראלים הן בהתבססות האיראנית בסוריה, הן בסנקציות הכבדות שארה"ב הטילה מחדש על איראן והן במצב תכנית הגרעין האיראנית.

    פקידים ישראלים בכירים אמרו לחדשות עשר, כי בכירים במוסד וכן ראש המערך המדיני במשרד החוץ, אלון אושפיז, הביעו בפני השליח האמריקני תרעומת רבה על כך שהסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית אינה לוקחת ברצינות את המידע שישראל העבירה לה בחודשים האחרונים גם לגבי ארכיון הגרעין האיראני שנתפס ע"י המוסד וגם לגבי המחסן האטומי בטהראן אותו חשף נתניהו בנאומו באו"ם בספטמבר.

    לדבריהם, המסר הישראלי היה – הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית "ממסמסת" את העניין ולא בודקת ברצינות את החומר המחשיד לגבי איראן.

    בכירים במשרד החוץ האמריקני שלקחו חלק בשיחות אך ביקשו לשמור על עילום שם בשל הרגישות המדינית ציינו כי השליח האמריקני הוק הבטיח לבני שיחו הישראלים כי ארה"ב תלחץ על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבדוק ברצינות את המידע הישראלי.

    הוק אמר בשיחותיו בישראל, כי יש שגרירה אמריקנית חדשה לסוכנות הבין- לאומית לאנרגיה אטומית בווינה, אישה בשם ג'קי ווילקוקס, מקורבת מאוד ליועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון שנחשב למוביל הקו התקיף נגד איראן בממשל האמריקני.

    הוק אמר לאושפיז ולבכירי המוסד: "השגרירה החדשה שלנו תפעל באגרסיביות כדי לוודא שהסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית תטפל ברצינות בכל המידע שישראל, ארה"ב ומדינות אחרות העבירו לה".

    פקידים בכירים בירושלים שעוסקים בנושא אמרו כי הם מקווים שהלחץ האמריקני יביא לשינוי ויגרום לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפתוח מחדש את החקירה סביב ההיבטים הצבאיים של תכנית הגרעין האיראנית – חקירה שנסגרה לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם איראן.



    0 תגובות